Wednesday, June 11, 2014

Perjalanan Bermula

Assalamualaikum & Hi

Tamat night duty. Yeyyy!!! Boleh balik kampung. Tapi balik rumah dulu. Sebab ada slip flight yang dah print tu tertinggal pulak. Kononnya semalam dah ambil semua. Tengok, cuai. Ada jugak yang tertinggal.

Drive la balik rumah pulak.

Disebabkan memang nak naik kenderaan awam dari depan IJN ke Stesen Titiwangsa, drive semula ke sana. Tinggal kereta di tempat kerja. Naik bas ke Stesen Titiwangsa. 



Good Bye... See you again soon... Heheee...

Masa menunggu bas, macam-macam Hana tengok. Ada berlaku kemalangan kecil antara dua buah kereta. Kereta depan reverse tanpa berhati-hati lalu ter'over' reverse langgar kereta di belakangnya. Dengan tak puas hati, pemilik kenderaan di belakang keluar darii kereta. Pemandu kereta di depan pun sama. Keluar dari kereta. Dari lagak gayanya, memang dia tahu itu kesalahannya tak berhati-hati reverse kereta. 

Mereka selesaikan masalah dengan baik. Tak ada kejadian tarik-tarik rambut. Heee... Kedua-dua pemandu tu perempuan. Seorang berbangsa cina, seorang lagi melayu. Geleng kepala Hana tengok.. Macam-macam ragam..

Bila bas sampai, dengan gembiranya Hana pun melangkah naik bersama beg-beg di tangan.

Ingatkan boleh guna kad myrapid tu... Ish.. Sekali tak boleh la pulak... Dulu guna je kad tu. Kenapa sekarang tak boleh...????

Maka diselongkarlah beg duit ni haaa... Huh...Nasib baik ada RM5.. Tu saja yang paling kecil. En. Driver bas tak nak ambik la pulak. Ada ka patut disuruhnya tanya makcik-makcik dalam bas tu. Siapa ada duit kecik, pinjam ke, tukar ke...

Dah gelabah biawak dah Hana ni. Tak boleh nak fikir dah. 

Tak semena-mena ada seorang makcik hulurkan RM1 dekat Hana. Katanya,

"nah la dik, ambik ni,"

Hana hulurkan RM5 kepada makcik tu. Sebagai nak tukar. Tapi dia kata tak apa. Ambillah...

Ya Allaah, rasa bersyukur sangat. Dugaan pulak kan nak balik kampung.

Sampai Stesen Titiwangsa, naik pulak LRT Seri Petaling Line. Turun di Masjid Jamek. Kemudian tukar pulak naik LRT Kelana Jaya Line sampai ke KL Sentral. Sampai KL Sentral barulah naik KLIA Express. Fuhh....

Sampai di KLIA 2 after 30 minit. Naik pukul 10 pagi. Sampai sana pukul 10.30.. Memang best la. LAJU. Tak kalut nak hadap TRAFFIC JAM.. Heee...



Gambar sumber dari Google..



Sumber dari Google. Tak sempat la nak snap sendiri.


No comments:

Post a Comment

Do leave your comment here. Thank Q dear readers.