Thursday, August 14, 2014

Kenapa Pakai PB Tak Kurus?

Assalamualaikum & Hi

Ada yang mengadu...

"kenapa saya pakai PB tak kurus pun?"

"tipu la PB ni, pakai dah lama tak kurus pun?"

Haa... Mesti ada sebab kenapa berlaku demikian. Kesannya kepada seseorang individu tu tak sama. Bukan semua orang sama. Jadi, mari kita lihat kenapa boleh berlaku demikian.

1. Tak Konsisten

"Malas la nak pakai"
"Tak sempat nak pakai"

dan rungutan seumpamanya..

Tak pakai secara konsisten memanglah tak dapat kesannya. Lepas tu banyak merungut. Macam mana nak berkesan. Jangan la salahkan premium beautiful ya. Sekurang-kurangnya pakai konsisten selama 8 jam setiap hari. Barulah dapat hasilnya. 


2. Metabolisma Tubuh

Premium Beautiful ni berfungsi mengikut kadar metabolisma tubuh seseorang. Ada yang metabolisma badan cepat. Sebab tu ada orang baru pakai seminggu, berat badan dah turun banyak kg. Kalau yang metabolisma lambat, kena rajinkan diri untuk mengaktifkan kadar metabolisma tubuh. 




Macam mana? Macam bersenam, banyak lakukan aktiviti seperti berjalan kaki dan seumpamanya. Tapi kalau malas nak buat senaman & seumpamanya, ambil masa sikit la. Tapi kena betul-betul konsisten, barulah berkesan ya kawan-kawan. 


3. Kurang Minum Air Kosong/Mineral

Air mineral/air kosong ini berfungsi membantu Premium Beautiful dalam penyahkumuhan/pembuangan toksin dari badan melalui air kencing, peluh & seumpamanya. Jadi lebih banyak minum air kosong/mineral akan melancarkan proses ini. 

Dah tu hana? Bagilah tips macam mana nak minum 8 gelas air setiap hari. Okey, sabar.. Hana nak bagi lah ni.

Bangun tidur          : 1 gelas
Mandi 2x sehari     : 2 gelas
Solat 5 Waktu       : 5 gelas

Mudahkan? Kenapa susah kita nak amalkan? Sebab kita tak jadikan tabiat & disiplin. Mulai jam ini, saat ini jom kita mulakan amalan sihat ni.


4. Nampak Kurang Inci Saja?

"Berat badan tak turun lagi. Cuma nampak macam kurang incinya.." 

Ini kesalahan kefahaman berkenaan Premium Beautiful. Kita selalu jangkakan yang berat badan akan turun mendadak & cepat. Kalau boleh paling lewat nak nampak kesan dalam seminggu untuk turukan berat badan. 

Tahu tak penurunan berat badan yang mendadak tu bahaya? Malah boleh menyebabkan kematian. Nak ke macam tu? Tidakkah anda sayang diri anda?

Jangan jangkakan lemak yang tersimpan sejak berapa lama tu akan hilang sekelip mata. Macam magic. Ambil masa sedikit. Konsisten pakai, lama-lama badan akan terbentuk cantik mengikut korset yang dipakai.


5. Masa

Pernahkah terfikir berapa lama anda menyimpan lemak-lemak yang ada di tubuh badan anda? Jadi semestinya ambil masa juga untuk mengeluarkan lemak-lemak tersebut. Asalkan konsisten & tidak malas. Pasti ada hasilnya. 

Contoh yang mudah. Pernah tengok tanah dalam pasu? Kalau dah lama berada dalam pasu, mestilah keras kan? Nak lagi yang tak dijaga. Macam tu lah juga dengan badan kita. Kalau tak jaga, macam-macam penyakit juga boleh dapat.





Jika anda memang seorang yang memakai premium beautiful & tidak nampak hasilnya, merasa rugi melabur dengan premium beautiful, merasakan premium beautiful menipu.. Sila SEGERA semak apakah 5 sebab seperti diatas. Cuba buat konsisten.

Jika anda sangat nak dapatkan bentuk badan menawan atau ada sebarang masalah kesihatan yang anda rasa nak tanya boleh ke PB ni bantu anda.... Just text me. Jangan malu jangan segan. 

Hana Radzi
+6011-26438515
hanaradzi12@gmail.com


No comments:

Post a Comment

Do leave your comment here. Thank Q dear readers.