Friday, August 8, 2014

Gout?

Assalamualaikum & Hi

GOUT? Apa tu?

Gout merupakan salah satu daripada arthritis.

Simptom atau tanda-tanda diserang gout ialah seperti berikut..

  • sakit seperti terbakar secara tiba-tiba
  • bengkak pada sendi
  • kekakuan
  • kemerahan pada sendi-sendi
  • keluar kristal pada bahagian sendi terlibat(keadaan teruk)
Ianya akan berlaku berulang kali sehingga gout dirawat. Gout ni disebabkan oleh asid urik yang berlebihan dalam darah. Bagi yang mempunyai masalah berat berlebihan, minum alkohol, makan makanan yang mengandungi tinggi kandungan purin adalah mereka yang berisiko tinggi mendapat masalah gout. 

Derita yang dialami oleh yang mereka yang menghidap gout ni sakitnya hanya mereka yang alami saja yang tahu. Hurm.. Selalunya doktor akan bagi ubat untuk penahan sakit & anti-inflammatory memang boleh membantu mereka rasa lebih baik. 

Tapi.....

Sampai bila nak ambil ubat-ubatan? Setiap ubat mesti ada kesan sampingan pada masa panjang. Takut jugak kan?

Hana sendiri pun tak suka nak ambil ubat tahan sakit @ apa-apa ubat bila sakit. Rela tahan sakit daripada telan ubat. Kecuali dah terlampau sakit. Memang terpaksa ambil ubatan, barulah ambil. 

Banyak alternatif yang boleh kita pilih untuk atasi masalah kesihatan macam gout ni. Why not kita cuba selagi ianya mampu kita dapatkan.

1. BV Alfalfa Concentrate.
Keistimewaan Alfalfa adalah dapat menggalakkan fungsi saliran diuretik. Jadi, ianya dapat membantu mengatasi masalah gout & masalah asid urik.

Ini kerana Alfalfa kaya dengan mineral seperti Kalium, Magnesium, Kalium, Besi dan Zink. Contohnya, Kalium membantu menyingkirkan pengumpulan garam (natrium) yang berlebihan.

Sifatnya yang beralkali akan meneutralisasikan asid urik yang berlebihan & mencegah masalah gout.

2. Garam Buluh & Mineral Coffee.
Kedua-duanya juga boleh membantu masalah mengatasi masalah gout. Mineral coffee mengandungi garam buluh. Garam Buluh bersifat neutral. Jadi jika diambil setiap hari sama ada garam buluh drink/cooking atau mineral coffee, akan membantu meneutralkan asid dalam darah.

Mineral Coffee



Garam Buluh Drink Premier Drink / Gara Buluh Premier Cooking Salt Powder


Hana Radzi
+6011-26438515
hanaradzi12@yahoo.com


No comments:

Post a Comment

Do leave your comment here. Thank Q dear readers.