Sunday, August 17, 2014

10 Sebab Kenapa Wanita Perlukan Premium Beautiful

Assalamualaikum & Hi

Kenapa ya seseorang wanita itu perlukan Premium Beautiful Corset? Mesti nak tahu juga kan? Jadi, mari kita tengok apa sebabnya.

1. Berat badan semakin bertambah

Semakin meningkat usia, semakin bertambah berat badan. Ini kerana kadar metabolisma tubuh juga semakinn berkurang apabila usia semakin meningkat. Kadar metabolisma ini menentukan seseorang kurus atau gemuk. 

Apabila kadar metabolisma tinggi, makanan yang diambil akan diproses dengan cepat. Jadi, dia akan jadi cepat lapar. Bagi mereka yang mempunyai kadar metabolisma rendah pulak, makanan yang diambil akan mengalami proses pemecahan yang lambat. 

Jika seseorang itu terus ambil makanan lain sedangkan makanan yang dimakan sebelumnya masih belum diproses dengan sempurna ianya akan menyebabkan kegemukan.


Bila pakai PB, badan akan sukar mengembang. Umpama gunakan acuan. Bentuk akan mengikut acuan kan?

2. Sukar mengawal selera makan

Malaysia kita ni kaya dengan makanan. Di Malaysia ni manusia mati kerana terlebih makan. Di luar negara, manusia mati kerana kekurangan makanan. Jangan cakap orang lain, Hana sendiri pun dulunya sukar sangat nak kawal makan. Kalau boleh, semuanya nak ditelan. Hehee..

Sekarang ni musim perayaan kan? Every weekend mesti ada open house. Kalau sehari 5 buah rumah, sure lah 5x makan. Kalau satu rumah pun dah makan banyak, rumah lain macam mana kan? 


Kalau pakai PB ni, perut umpama diikat. Jadi, kita tak adalah nak makan banyak. Setiap rumah, kita akan makan sikit saja. Jadi, kuantiti makanan yang diambil pun terkawal. Tidaklah kita hentam saja semuanya. 

Apabila konsisten pakai, lama kelamaan kita dah pandai aturkan 'portion' makanan kita. Ni dikatakan automatic diet control. Makan sikit pun kita dah rasa cukup/kenyang.

3. Payudara kendur ATAU punggung 'jatuh'

Ini juga merupakan faktor pertambahan usia. Semakin bertambah usia, semakin kurang protein & kolagen dalam tubuh yang mengikat & membentuk struktur otot & kulit.

Bagi anak dara selalunya payudara masih tegang & punggung masih terletak. Bagi wanita yang sudah berkahwin & sudah melahirkan anak, selalunya akan mengalami masalah payudara kendur akibat menyusui bayi & punggung 'jatuh'. Contoh mudah, lihat saja emak-emak & nenek-nenek. 

Kepada yang rajin bersenam okeylah. Tapi berapa ramai yang rajin bersenam? Jadi kalau tak rajin bersenam, macam mana nak jaga? Kenalah pakai Premium Beautiful. Dengan pemakaian PB, payudara & punggung yang kendur dapat diangkat ke kedudukan yang betul & memantapkan punggung serta payudara seorang wanita.


4. Bersalin normal ATAU caeserean

Sekarang ni macam-macam jenis bengkung yang ada di pasaran. Ikut kita nak pilih yang mana. Ada yang sangat simple, ada yang berliliy-lilit bagai. Kenapa kena pilih bengkung dari Premium Beautiful? Sebab bengkung PB mempunyai Far Infrared Rays (F.I.R). Ianya sangat membantu dalam proses penyembuhan luka dalaman & luaran.



Tak kisah bersalin secara normal atau ceaser. Dua-dua pun boleh pakai PB.


5. Tubuh tiada SHAPE

Kita dilahirkan berbeza. Ada yang kurus ada yang berisi. Ada yang punya bentuk tubuh yang baik, ada yang tidak. Tapi semua itu bukan masalah. Ada yang lebih mudah untuk membentuk pinggang. Pakai Premium Beautiful, terus dapat instant shaping. 

Tak percaya? Kena cuba la.


7. Malas bersenam ATAU berdiet

Bersenam sebenarnya merupakan satu keperluan untuk kita. Tak kira lelaki mahu pun wanita. Bersenam membantu kita menjadi lebih sihat & aktif. Tapi nak buat secara konsisten tu yang kebanyakan kita tak mampu. Betul tak?

Nak diet? Tanpa bantuan memang ke laut jawabnya. Bukan makin berkurang berat badan. Malah tambah berganda-ganda lagi adalah.

Yesterday you said tomorrow... (^_^)

8. Sakit Belakang

Sama ada hanya sakit belakang, slipped disc atau scoliosis memang sesuai sangat pakai. PB dapat membantu menyokong tulang belakang & posture tubuh. Client yang mempunyai masalah ini berpuas hati selepas memakai PB. 

Lagi bagus cegah daripada mengubati. Pemakaian PB membantu protect tulang belakang kita. 

Kak Azza mengalami masalah slipped disc & sekarang memakai PB

9. Bongkok

PB sangat membantu memperbetulkan postur tubuh. Bagi yang mempunyai postur tubuh bongkok amatlah digalakkan memakai PB. Kenapa nak kena pakai? Sebab postur yang bongkok menyebabkan kita selalu sakit belakang. 

Sakit belakang kan dah mengganggu keselesaan kita + kalau pergi interview, kita akan rasa lebih berkeyakinan selepas pakai PB.

Fatin Liyana top blogger. Pun pakai PB tau. Daripada bongkok lepas pakai PB posisi badan dibetulkan.


10. Kekalkan berat badan & bentuk badan

Sesiapa yang dah sedia kurus, nak kekalkan berat badan & bentuk badan.. Perlu pakai PB. Pertambahan usia akan menyebabkan tubuh kita juga berubah. Ada yang susah nak maintain berat badan & bentuk badan.

Jadi kalau pakai PB dari muda, dapatlah bantu maintain body weight & body shape. 


Premium Beautiful ni bukan sahaja direka untuk kecantikan. Tapi 70% fungsinya adalah untuk KESIHATAN. 30% lagi adalah untuk kecantikan. Jadi sesiapa yang membeli untuk mendapatkan kecantikan, akan dapat bonus peningkatan tahap kesihatan. Tak percaya? Cuba la dulu. 

Melabur sekali seumur hidup. Tak perlu bersusah payah restock bulan, tak perlu amalkan diet yang ketat hingga tak boleh makan itu & ini.

Hana Radzi
+6011-26438515
hanaradzi12@gmail.com








No comments:

Post a Comment

Do leave your comment here. Thank Q dear readers.