Friday, September 6, 2013

Kelebihan Mineral Coffee

Assalamualaikum & Hi

Siapa antara readers di sini penggemar kopi? Setiap pagi mesti nak kena minum kopi, kalau tidak rasa macam tak lengkap saja. Kopi jenis apa yang awak minum? Yang perlu ditambah gula @ kopi 3 in 1? Nah... Kalau memang kopi menjadi minum wajib minum setiap hari... Hana cadangkan jom try Mineral Coffee pulak. Sure jatuh cinta!

Kajian menunjukkan bahawa jika seorang wanita minum 2-3 cawan kopi sehari, mereka dapat mengurangkan risiko kematian kerana penyakit jantung sehingga 24%. Ini menunjukkan bahawa pentingnya kita memilih bahan minuman yang betul untuk diminum & jika nak minum kopi mesti nak pilih kopi yang terbaik untuk kesihatan kan?

Namun demikian memang susah nak cari kopi yang elok untuk badan kita. Kopi yang ada dipasaran kebanyakkan diletakkan macam-macam sweetener kan? Kebanyakkan kopi mempunyai kandungan lemak yang tinggi. Premix coffee yang ada pun tinggi dengan kandungan gula. So now ada Mineral Coffee, bolehlah diminum sebagai altenatif kepada pelbagai minuman di luar sana.

So now, jom baca tentang Mineral Coffee.

Berikut adalah senarai bahan utama dalam Mineral Coffee :

1. Biji Kopi Robusta - biji kopi yang digunakan untuk pembuatan Mineral Coffee. Berbau wangi & by nature, air rebusannya terasa pahit. Diambil daripada pengeluar robusta terbaik dunia, Vietnam.

2. Garam Buluh - merupakan garam berkualiti tinggi yang diimport oleh syarikat KAEAM Trading di
Korea. Satu-satunya syarikat yang diiktiraf ketajaan Korea untuk mengeluarkan garam buluhbermutu tinggi.


3. Magnesium - terkandung dalam garam. Sangat penting untuk penyerapan kalsium dan menjaga kesihatan jantung. Apabila kalsium diserap dengan baik, tekanan darah jadi stabil. Badan akan berada dalam keadaan tenang.

4. Chlorogenic Acid - sejenis protein yang dapat menghalang penyerapan gula dalam darah. Ia juga membantu mengawal berat badan. Inilah keunikan Mineral Coffee jika dibandingkan dengan kopi 3 in 1 lain. Mineral Coffee bersifat anti-obesiti.

Kelebihan Mineral Coffee :
★ Kaya dengan antioksidan
★ Kaya dengan bahan mineral & elemen surih seperti magnesium, zink, kalsium & kalium
★ Hilangkan keletihan fizikal dan mental
★ Melegakan tekanan

Mineral Coffee sesuai untuk :

1. Pesakit darah tinggi - membantu mengawal tekanan darah supaya lebih stabil. Ia dikongsikan oleh seorah pesakit darah tinggi yang menyemak tekanan darah beliau sebelum dan seminggu selepas minum Mineral Coffee.

2. Pesakit Insomnia - kebiasaannya pesakit insomnia ini antara lain masalahnya ialah kalsium tidak diserap dengan baik oleh badan, maka badan mereka masih cergas & tidak tenang untuk proses tidur. Kandungan 
magnesium di dalam Mineral Coffee membantu penyerapan kalsium berjalan lebih baik. Seterusnya badan aksn beransur tenang & dapat tidur dengan baik.

3. Pesakit Migrain - elemen garam buluh akan membantu melancarkan perjalanan darah & mengelakkan migrain serta migrain.

4. Pesakit Kencing Manis - garam buluh membantu falam menyimbangkan gula dalam darah dengan adanya Chlorogenic Acid. Pesakit juga harus mengambil kira nasihat doktor.

5. Pesakit dengan HB rendah - contohnya ibu hamil yang mempunyai HB yang rendah boleh cuba minum Mineral Coffee. Magnesium di dalam Mineral Coffee juga boleh meningkatkan jumlah HB ke paras normal.


No comments:

Post a Comment

Do leave your comment here. Thank Q dear readers.